عنایت به مطبوعات کودک، نوجوان وجوان از ضروریات است، چراکه تقویت این حوزه، به تربیت روزنامهخوانها منجر میشود. دکتر امیدعلی مسعودی - رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه سوره - با بیان این مطلب خواستار حمایت ویژه از مطبوعات محلی، کودک، نوجوان و وبلاگنویسان در جشنواره مطبوعات شد. وی درباره ارزیابی خود از فضای مطبوعات اظهار کرد: در حال حاضر ما در مطبوعات یک دوران گذار را طی میکنیم. در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن، در دوران دفاع مقدس شرایط خاصی به روزنامهنگاری ما حاکم بود و اقتضائات خاصی را میطلبید. او ادامه داد: مطبوعات داخلی بیش از حد سیاسی شده و احزاب، بیش از انجمنهای صنفی و محلی در مطبوعات فعالیت دارند، ضمن این که سیاسی بودن مطبوعات نیز به جای این که کمکدهنده باشد آسیبرساننده شده است.
یکی از فواید استفاده از ابزار و فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام وظایف و مسئولیتهای روابط عمومیها، گسترش دامنه و حوزه فعالیت روابط عمومیها است. نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده در حوزه روابط عمومی الکترونیک، حاکی از آن است که با بهکارگیری ابزار و تکنولوژیهای نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام وظایف روابط عمومیها، فعالیتهای این حوزه در حد خیلی زیاد و زیاد گسترش یافته است.
ادامه مطلب ...یکصدوچهاردهمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران با موضوع "ارتباطات انسانی و روابط عمومی" برگزار میشود. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گردهمایی روز چهارشنبه، ششم شهریورماه با سخنرانی دکتر حسین باهر - استاد دانشگاه - پیرامون موضوع "ارتباطات انسانی و روابط عمومی" برگزار میشود.
هر گفتوگو شرایط خودش را دارد، ولی در یک معیار کلی وجود مجری خوب، میهمان خوب و موضوع مناسب از جمله عوامل موفقیت یک برنامه گفتوگومحور است. در ادامه مطلب وبلاگی آمده است: مجری خوب؛ فکر کنم کم داشته باشیم! ولی از جمله خصوصیات او داشتن یک نوعی جاذبه یا کاریزمای شخصیتی است (این خصوصیت عامل مهمی در جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه و تمایل در آنان برای پیگیری مباحث مجری است). داشتن اطلاعات و آگاهی در باب موضوع گفتوگو (این بخش تابع تحقیقات گسترده مجری در خصوص موضوع و میهمانان است)، استفاده از مزیت آزادی عملی که مدیران شبکه رادیویی یا تلویزیونی در اختیار او میگذارند، تعامل خوب با میهمانان برای پیشبرد اهداف گفتوگو ( که رسیدن به حقیقت موضوع است ) و یک نکته مهم دیگر بیطرفی است.
نسخههای دیجیتالی کتابها و سایر منابع علمی حوزه علوم ارتباطات و روزنامهنگاری از سوی دفتر مطالعات و توسعه رسانهها منتشر میشود. گسترش کاربرد اینترنت و رسانههای مختلف الکترونیکی در حوزه اطلاعرسانی و تبدیل آنها به یکی از رسانههای پرمخاطب از جمله دلایل انتشار نسخههای دیجیتالی کتابها و سایر منابع علمی از سوی دفتر مطالعات و توسعه رسانهها اعلام شده است که در نخستین گام، این مرکز، متن کامل کتاب «روزنامهنگاری حرفهای» را بر روی وبسایت خود قرار داده است. بر اساس این گزارش، این مرکز تلاش دارد به منظور سهولت دسترسی و تأمین نیازهای فکری و علمی مخاطبان حوزه علوم ارتباطات و روزنامهنگاری، مهمترین منابع اطلاعاتی و کتابهای منتشر شده توسط خود را به صورت e-book در اختیار عموم علاقهمندان قرار دهد.