رسانهای که حوزه عملکردش را محدوده ملی تعریف کرده باشد، نمیتواند مخاطبان منطقهای و یا جهانی داشته باشد. کاظم انبارلویی - سردبیر روزنامه رسالت، با بیان این مطلب اظهار کرد: هر رسانهای اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری و غیره در ابتدای پیدایش، خود را در اندازههایی خاص تعریف کرده و مخاطبانی متناسب با این تعریف به سمت خود جذب میکند. وی افزود: اگر رسانهای حوزه عملکردش را در محدوده ملی تعریف کرده باشد مطمئنا نمیتواند مخاطبانی در عرصههای منطقهای و یا جهانی داشته باشد. او ادامه داد: خبرگزاریهایی در حال حاضر در کشور وجود دارند که چنین تعریف و توانایی را داشته و با برنامهریزی، در اختیار گرفتن نیروهای حرفهای و حضور به موقع در رویدادهای منطقهای میتوانند مخاطبان فراملی نیز داشته باشند.