سهیلا ذکایی - مدرس دانشگاه - در گفتوگو با خبرنگار فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص بررسی عوامل موثر در توسعه روابط عمومی الکترونیک گفت: پیشرفت فنآوری در تولید، پردازش، انتشار و استفاده از اطلاعات سبب دگرگونی عمیق در روابط بین انسانها و سازمانها شده است به طوری که امروزه در جوامع پیشرفته سازمانها با استراتژی استفاده از فنآوریهای ارتباطی و اطلاعاتی در قلمرو اهداف خود در حرکت هستند. /font>>/>
او ادامه داد: در این میان روابط عمومیها در هر سازمان یکی از اساسیترین و مهمترین واحد سازمانی به منظور اطلاعرسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی سازمان نقش ایفا میکنند. /font>>/>
وی گفت: این واحد سازمانی میتواند رهرو تغییرات در سازمان باشد و با آموزش و ابزارهایی که در اختیار دارد آگاهیهای لازم را برای تسریع روند تغییرات ارایه کند. /font>>/>
ذکایی افزود: اگر استفاده از فنآوریهای ارتباطات و اطلاعات را در یک تغییر بنیادی، موثر و مثبت بدانیم با این پذیرش روابط عمومی جلوهای نوین مییابد که یکی از راههای ارایه این جلوه تغییر روابط عمومی از حالت سنتی به الکترونیک است. /font>>/>
او خاطر نشان کرد: روابط عمومی الکترونیک میتواند با استفاده از فنآوریهای ارتباطی و اطلاعاتی با اطلاعرسانیهای سریع و به هنگام و توجه به اصل مخاطب محوری فعالیتهای خود را با سنجش برنامههای دقیق استوار کند. به طوری که با ارایه خدمات بهینه، شفافسازی اطلاعات، حس اعتماد و تصویر ذهنی مطلوبی در ابعاد درون و برون سازمان از خود بر جای گذارد. /font>>/>
این مدرس دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که تغییر روابط عمومی در ایران از سنتی به الکترونیکی به معنای واقعی کار آسانی نیست ولی با بازنگری در گذشته و تحول جدی در آینده میتواند از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی الکترونیکی صعود کند و به پیشرفت های خوبی برسد.