پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

تغییر روابط عمومی در ایران از سنتی به الکترونیکی کار آسانی نیست

سهیلا ذکایی - مدرس دانشگاه - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص بررسی عوامل موثر در توسعه روابط عمومی الکترونیک گفت: پیشرفت فن‌آوری در تولید، پردازش، انتشار و استفاده از اطلاعات سبب دگرگونی عمیق در روابط بین انسان‌ها و سازمان‌ها شده است به طوری که امروزه در جوامع پیشرفته سازمان‌ها با استراتژی استفاده از فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در قلمرو اهداف خود در حرکت هستند.

او ادامه داد: در این میان روابط عمومی‌ها در هر سازمان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین واحد سازمانی به منظور اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی سازمان نقش ایفا می‌کنند.

وی گفت: این واحد سازمانی می‌تواند رهرو تغییرات در سازمان باشد و با آموزش و ابزارهایی که در اختیار دارد آگاهی‌های لازم را برای تسریع روند تغییرات ارایه کند.

ذکایی افزود: اگر استفاده از فن‌آوری‌های ارتباطات و اطلاعات را در یک تغییر بنیادی، موثر و مثبت بدانیم با این پذیرش روابط عمومی جلوه‌ای نوین می‌یابد که یکی از راه‌های ارایه این جلوه تغییر روابط عمومی از حالت سنتی به الکترونیک است.

او خاطر نشان کرد: روابط عمومی الکترونیک می‌تواند با استفاده از فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی با اطلاع‌رسانی‌های سریع و به هنگام و توجه به اصل مخاطب محوری فعالیت‌های خود را با سنجش برنامه‌های دقیق استوار کند. به طوری که با ارایه خدمات بهینه، شفاف‌سازی اطلاعات، حس اعتماد و تصویر ذهنی مطلوبی در ابعاد درون و برون سازمان از خود بر جای گذارد.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که تغییر روابط عمومی در ایران از سنتی به الکترونیکی به معنای واقعی کار آسانی نیست ولی با بازنگری در گذشته و تحول جدی در آینده می‌تواند از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی الکترونیکی صعود کند و به پیشرفت های خوبی برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد