یکی از فواید استفاده از ابزار و فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام وظایف و مسئولیتهای روابط عمومیها، گسترش دامنه و حوزه فعالیت روابط عمومیها است.
نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده در حوزه روابط عمومی الکترونیک، حاکی از آن است که با بهکارگیری ابزار و تکنولوژیهای نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام وظایف روابط عمومیها، فعالیتهای این حوزه در حد خیلی زیاد و زیاد گسترش یافته است.
بر این اساس از میان 500 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی با پستهای سازمانی مختلف و متنوع، بیشتر پاسخگویان (2/67 درصد) معتقدند روابط عمومی الکترونیک، حوزه فعالیت روابط عمومی سازمانشان را در حد خیلی زیاد و زیاد گسترش داده است.
در مقابل 4/22 درصد این تأثیر را تا حدودی و 8/6 درصد کم و خیلی کم ارزیابی کردهاند.
در حالی که در مورد تأثیر روابط عمومی الکترونیک بر سایر فعالیتهای حوزه روابط عمومی سازمانها ارزیابی بیشتر پاسخگویان یک ارزیابی متوسطی بوده است. بدین معنا که «رها ساختن سازمانها از قید و بند محدودیتهای زمانی و مکانی» (2/49 درصد)، «کاهش ارتباط چهره به چهره» (4/35 درصد) و «به کارگیری مخاطب سنجی الکترونیکی در فعالیتها» (5/34 درصد) به عنوان موارد دیگری از تاثیرات روابط عمومی الکترونیک بر سازمان پاسخ دهندگان، در حد زیاد و خیلی زیاد ذکر شده است.