پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

یلوپیج تجاری ایران مصداق تبلیغات هدایت کننده

کتاب‌های یلوپیج در دنیا به عنوان کتاب مرجع بازرگانی شناخته شده‌اند که این مورد در ایران می تواند مصداقی برای تبلیغات هدایت کننده باشد.
به گزارش موج به نقل از یلو پیج ، کتاب‌های یلوپیج در دنیا به عنوان کتاب مرجع بازرگانی شناخته شده‌اند و به دلیل نحوه طبقه‌بندی و کد گزاری اطلاعات صنایع کشور، برای تمام کسانی که هر نوع فعالیت تجاری انجام می‌دهند، قابلیت استفاده دارند و اما این مرجع ارزشمند برای تجار، صنعتگران ومدیران بازاریابی چند سالی است ک با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران به همت انتشارات مبلغان، در ایران مطابق استانداردهای جهانی به سه زبان زنده منتشر می‌شود.
بر اساس این گزارش ،شروع انتشار یلوپیج تجاری ایران از سال 1374 بوده است و در حال حاضر اطلاعات 000/20 شرکت فعال کشور به صورت طبقه‌بندی شده روی سایت یلوپیج ایران قرار دارد.
اطلاعات شرکت‌ها در 25 بانک اطلاعاتی و 670 زیر شاخه تخصصی طبقه‌بندی شده و به صورت موضوعی و الفبایی جهت استفاده کاربران تنظیم شده است.
بر این اساس ، کتاب یلوپیج ایران به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و مزیت‌هایی که دارد از مهمترین کتاب‌های راهنمایی است که در ایران به عنوان یک مرجع تجاری شناخته شده است. نقش کتابی چون یلوپیج ایران در معرفی امکانات بالقوه اقتصادی کشورمان چه در داخل کشور و چه در سراسر جهان انکار ناپذیر است. آگاهی فعالان اقتصادی از پتانسیل‌های اقتصادی و تسهیل دسترسی تجار و بازرگانان به تولیدکنندگان و هم پوشانی بین فعالین صنایع برای تکمیل زنجیره تولید خود نقش مهمی است که یلوپیج تجاری ایران ایفا می‌کند و مزیت‌های حضور در این دایره المعارف برای شرکت‌ها یک اعتبار فرامرزی فراهم می‌کند.

شایان ذکر است ، این دایره المعارف تجاری به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می‌شود که جنبه بین‌المللی به آن داده است ونکته درخشان دیگر یلوپیج تجاری ایران توزیع گسترده و هدف گذاری شده آن است، ضمن اینکه حضور در این کتاب به معنی حضور در سایت یلوپیج ایران نیز هست که اطلاعات طبقه‌بندی شده شرکت‌های به دو زبان فارسی و انگلیسی روی آن قرار دارد که معتبرترین و پربیننده‌ترین سایت تجاری ایران محسوب می‌شود.
نکته دیگر اینکه طبقه‌بندی موضوعی و کدگذاری اطلاعات نیز در این مجموعه باعث شده تا فقط انبوعی از اطلاعات بی شکل و بدون ساختار در اختیار مراجعه کنندگان به یلوپیج قرار نداشته باشد بلکه هر کس با توجه به اولویت نیاز خود در طبقه‌بندی صنایع به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
گفتنی است ، اولین ویژگی مهم یلوپیج ایران توزیع ویژه آن است که باعث شده این مرجع در خارج از مرزها برد، داشته باشد. کتاب یلوپیج تجاری ایران توسط سازمان توسعه تجارت، وزارت صنایع، اتاق بازرگانی و انتشارات مبلغان توزیع می‌شود. این کتاب به کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور اتاق‌های بازرگانی کشورهای خارجی و سفارتخانه‌های خارجی مقیم ایران نیز ارسال می‌گردد. در ملاقات‌های بین‌المللی در ایران و سایر کشورها و در نمایشگاه‌های خارجی که ایران در آن حضور دارد، نیز توزیع می‌گردد و همچنین به ناشران یلوپیج‌های دنیا مثل ژاپن، پاکستان و تایوان نیز ارسال می‌شود و به طور کلی در بیش از 80 کشور دنیا توزیع می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد