پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پاسداشت «روز روابط عمومی» با 8 سخنران دولتی

 
 گروه هنر هشتم - امروز در مراسمی که در سالن اجلاس برگزار می‌شود، 8 سخنران دولتی برای پاسداشت «روز روابط عمومی» و در همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در پشت تریبون سخنرانی قرار خواهند گرفت و از توانایی‌های این حرفه و از ضعف‌ها و قوت‌ها در بهره‌برداری بهینه از آن سخن خواهند گفت.
رئیس جمهور، پنج وزیر، یک معاون رئیس جمهور و دبیرکل بانک مرکزی؛ در دومین «روز روابط عمومی» در مقام سخنران و یک هزار نفر از جامعه روابط عمومی و ارتباطی کشور در مقام مدعو و گوش دهنده در سمت دیگر این تعامل بر روی صندلی‌های سالن اجلاس سران تکیه می‌دهند؛ درجایی که در پشت تریبون، جای پیشکسوتان، استادان، نویسندگان، پژوهشگران، مدیران، کارشناسان و دانشجویان این حرفه کاملا خالی است.
مسئله‌ای که در هیچ مراسم گرامیداشتی نمی‌توان آن را یافت، و شگفتا که در مراسم روابط عمومی، این یکسویگی را به وضوح می‌توان دیدکه صرفا مدیران دولتی سخنرانی کنند.
البته گرچه این پدیده، یک نقطه منفی است، ولی حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور به جای خود در مقایسه با مراسم زمان دولت قبل که فقط وزیر ارشاد در مراسم روابط عمومی حضور پیدا می‌کند، نقطه قوت تلقی می‌شود ولیکن باید تلاش می‌شد تا با مرور نقدهای مراسم سال گذشته، نقاط ضعف‌ها برطرف شود. همچنین دبیر سابق شورای اطلاع‌رسانی دولت، وعده داده بود تا در این مراسم، «منشور اخلاقی روابط عمومی» تصویب و ابلاغ شود، ولی هیچ خبری از آن نیست.
با این وصف، باز باید تشکر کرد که حداقل مراسم دولتی برای پاسداشت روابط عمومی برگزار می‌شود.
اما، امروز همه ما در انتظار گزارش عملکرد دکتر الهام و رئیس جمهور محترم هستیم تا مشخص شود دولت در سال گذشته و به‌ویژه از 10 تیرماه به بعد که مقام معظم رهبری دستور تقویت روابط عمومی‌های دستگاه‌ها را صادر فرمودند، چه کرده‌اند؟
آیا بستر لازم برای شنیدن صدای مردم فراهم شد؟ آیا دستاوردهای نظام را در عرصه‌های بین‌المللی خوب مطرح کردیم؟ آیا مسائل ساختاری، آموزشی، اعتباری، کارشناسی و ... روابط عمومی را تا چه میزان قابل قبولی حل کردیم؟ آیا بر انباشت علمی دانش روابط عمومی افزودیم؟و زمینه‌های رونق تولید علمی در این عرصه را مهیا ساختیم به ویژه وقتی همین چند روز پیش آقای کلهر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در نقد روابط عمومی‌‌ها از ضعف روابط عمومی دستگاه‌های دولتی گلایه کردند.
به امید اینکه سومین «روز روابط عمومی» در ایران، با همکاری همه اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی کشور با رویکرد تاثیرگذاری بیشتر برگزار شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد