پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

رییس کرسی جمهوری اسلامی ایران در ایپرا

 
 رئیس کرسی جمهوری اسلامی ایران در انجمن بین المللی روابط عمومی، خواهان تدوین سند چشم‌انداز حرفه روابط عمومی شد.
هوشمند سفیدی با گرامیداشت 27 اردیبهشت،»روز روابط عمومی و ارتباطات» بیان داشت: این روز فرصتی گرانسنگ برای پاسداشت حرفه‌ای است که فلسفه وجودی آن، خدمت به انسان به عنوان «اشرف مخلوقات» است؛ پاسداشت حرفه‌ای که بر پایه علم شکل می‌گیرد و بر اساس مدیریت و به سمت آرمان خدمت به انسان حرکت می‌کند و با تحقیق و پژوهش، حرکت نظام‌مند و صحیح خود را ضمانت می‌بخشد.
این نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: بی‌تردید، پرسش مهم این روز «نحوه پاسداشت آن» است که باید به دور از رویکرد آیینی و تشریفاتی و برپایه واقع‌بینی باشد تا بتوان با تحلیل درست تهدیدها و فرصت‌های پیش رو، چشم‌انداز مناسبی را بر آن متصور شد.
رئیس کرسی جمهوری اسلامی ایران در انجمن بین المللی روابط عمومی، نبود تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، کاهش روند تولید در این رشته، نبود منشور اخلاقی، عدم تدوین سند چشم‌انداز روابط عمومی ایران، ضعف کارشناسی نیروی انسانی، ضعف فلسفی و تکنیکی، عدم حمایت دولت از بخش خصوصی و غیردولتی فعال در این حرفه، ضعف برون سپاری امور در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی، فقدان سیستم کارورزی صحیح در نظام آموزش دانشگاهی روابط عمومی و حاشیه راندن جمعی از متخصصان روابط عمومی و فعال نبودن سازمان‌های مردم نهاد را از جمله عمده‌ترین منابع تهدید روابط عمومی به عنوان هنر هشتم در جامعه ایران برشمرد.
سفیدی در عین حال، تدوین آیین‌نامه جامع روابط عمومی توسط دولت، تحرکات بخش غیردولتی و خصوصی، توسعه آموزش کاردانی و کارشناسی رشته روابط عمومی در دانشگاه‌ها، عزم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت روابط عمومی و افزایش قلمزنان و ظهور چهره‌های جدید در این حرفه را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد.
وی با یادآوری بیانات خردمندانه مقام معظم رهبری در تیرماه سال 86 که خواستار تقویت روابط عمومی شدند، ابراز داشت: متاسفانه ارزیابی ها نشانگر فقدان تحرک شایسته و بایسته برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص است.
این مدرس روابط عمومی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «نوآوری و شکوفایی» ابراز امیدواری کرد که در گرو توجه هر چه بیشتر به حرفه «روابط عمومی» ،بستر تحولات مثبت در سازمان‌ها و جامعه مهیا شود.
سفیدی متذکر شد: امروز خانواده بزرگ جامعه روابط عمومی ایران اسلامی، نیازمند حمایت دولت و وحدت درونی است که به امید خدا حرف نخست را در جهان اسلام و حتی جهان بزند که متاسفانه عدم حمایت از کرسی جمهوری اسلامی در انجمن بین‌المللی روابط عمومی و توسعه کنفدراسیون روابط عمومی کشورهای اسلامی با چنین گرایشی در تباین است.
رئیس کرسی جمهوری اسلامی ایران در انجمن بین المللی روابط عمومی، خواهان تدوین سند چشم‌انداز حرفه روابط عمومی، توسعه تحصیلات تکمیلی، تدوین منشور اخلاقی و حمایت دولت از تلاش‌های توسعه این حرفه در کشور شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد