پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

دکتر یونس ‌شکرخواه از فتوژورنالیسم می گوید

" ... رابطه‌ى عکس و خبرنگار از چه قرار است؟ این یک پرسش کلیدى است که باید در رسانه‌هاى ما تکلیف آن روشن شود و هم خبرنگار و هم فتوژورنالیست هر دو بدانند که چگونه و با چه نقش‌هایى باید سروقت یک سوژه بروند. فرضا اگر هم عکاس و هم خبرنگار براى پوشش حادثه‌ى انفجار در یک فرودگاه در محل حاضر شوند، کدام یک کار خبرى را و در چه وضعیتى انجام مى‌دهند؟ آیا فتوژورنالیست مى‌تواند به توصیه‌هاى خبرنگار گوش نکند و خودش از هرچه خواست عکاسى کند؟ آیا گزارش‌گر مى‌تواند به نیازهاى توصیفى عکسى که فتوژورنالیست مى‌گیرد بى‌توجه باشد... " متن کامل

گزیده‌ای از کارگاه‌ فتوژورنالیسم در روزنامه‌ی همشهری - دکتر یونس شکرخواه

مقالاتی از دکتر وردی نژاد در زمینه ارتباطات و رسانه

مقالاتی از دکتر فریدون وردی نژاد در زمینه ارتباطات و رسانه که در سایت ایشان منتشر شده است. دوستانی که دنبال مطالب مدیریت رسانه نیز می گردند این مطالب می تواند آنها را کمک کند.

· سیاستگذاری خبری

· رسانه ها و قدرت

· خطی مشی گذاری عمومی

· جنگ روانی

· برنامه ریزی و سازمان دهی وسایل ارتباط جمعی

· استراتژی رقابتی ایرنا

· ارتباطات و الگوهای ارتباطی

· مطبوعات ونظریه آزادی

· شایعه

· سیاستگذاری رسانه ای

تازه‌ترین شماره مطالعات فرهنگی و ارتباطات

شماره پنجم فصل‌نامه «انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات» (بهار و تابستان 1385) منتشر شد.
در تازه‌ترین شماره این فصل‌نامه می‌خوانیم:
‏ بررسی یک آگهی تلویزیونی از منظر مطالعات فرهنگی / دکتر حسین پاینده
‏ فرهنگ مردم‌پسند و شهر مردم‌پسند تهران: شهر محلی ـ جهانی / دکتر سعیدرضا عاملی
‏ نمایش‌نامه‌های فرهنگی مرگ و مردن (مورد مطالعه: بیماران سزطانی بیمارستان امام خمینی) / دکتر محمدامین قانعی‌راد و مرتضی کریمی
‏ ترویج دین از طریق تحریک عاطفه در رسانه‌های معاصر، در مقایسه با ترویج مبتنی بر تعقل در صدر اسلام / دکتر مهدی محسنیان‌راد
‏ سلطه، مقاومت و تغییر فرهنگی / دکتر مهری بهار
‏ تاثیر اینترنت بر هویت همالان / دکتر بهزاد دوران
‏ مصرف اینترنت در سبک‌های فراغتی جوانان تهرانی / دکتر سلیمان پاک‌سرشت
‏ بازنمایی زندگی روزمره در خیابان: نشانه‌شناسی کلیپ‌های راهنمایی و رانندگی / مهدی فرجی نفیسه حمیدی
‏ آیین، آیینی‌سازی و فرهنگ عامه‌پسند دینی: تاملی در برخی بازنمایی‌های بصری دینی و شیوه‌های جدید مداحی / دکتر عبدالله گیویان
‏ فرهنگ و سیاست‌گذاری در ایران / دکتر غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی
‏ معرفی سه کتاب در موضوع دین، رسانه و فرهنگ عامه‌پسند / دکتر حسن بشیر

اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند

اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران،طی جلسه ای که در تاریخ 10 بهمن ماه 1386 برگزار شد،انتخاب شدند. به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای انجمن روابط عمومی ایران در محل سالن اجتماعات پارک ورشو برگزار شد،مهندس خسرو رفیعی ،با کسب بیشترین آرا در صدر ششمین هیات مدیره انجمن قرارگرفت. جواد قاسمی ،غلامرضا کاظمی دینان،میرزا بابا مطهری نژاد،ابوالقاسم حکیمیان،ناصر بزرگمهر و حمید صدیق پورنیز به ترتیب با کسب آراء اکثریت به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند. همچنین حسن خسروی،احمد پاکزادو عبدالحسین پارسا به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره،ناهید السادات حسینی،بازرس اصلی و غلامرضا دیو سالار به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. گفتنی است انجمن روابط عمومی ایران در خرداد ماه سال 1370 با تشکیل اولین مجمع تاسیس شد وتا کنون اقدامات شایسته ای در جهت شناساندن ارزش و اهمیت روابط عمومی به مدیران و مسئولان و بالا بردن سطح علمی و تجربی دست اندرکاران این رشته انجام داده است.

لوگوی گوگل برای گرامی‌داشت لِگو

چه کسی آن مکعب‌های پلاستیکی رنگین درهم فرورونده را فراموش کرده است؟! امسال پنجاه سال از زمانی که نخستین بار کودکان دنیا با این بازی آشنا شدند، می‌گذرد و گوگل به همین مناسبت لوگوی اختصاصی برای آجرهای «لگو»، درست کرده است.
لگو، شرکتی که این آجرهای دوست‌داشتنی را نخستین بار به صورت مدرن و امروزی درست کرد، در سال 1932 به وسیله یک نجار دانمارکی به نام «اوله کیرک کریستیانسن» بنا نهاده شد. >>>