پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

فراخوان مقالات و ثبت نام سومین همایش روابط عمومی الکترونیک

در این فراخوان علاوه بر  مقدمه ، اهداف ومحور مقالات سومین همایش روابط عمومی الکترونیک ، گزیده ای از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، صفار هرندی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،محمد رحمتی  وزیر راه و ترابری ،دکتر علی زارعی نجفدری ، مشاور رییس جمهور و مرحوم مهندس هنردوست قایم مقام فقید صداو سیما در دیدار با مسئولین دبیرخانه منتشر شده است.همچنین پیام پروفسور یحیی کمالی پور رییس شورای مشورتی دبیرخانه به مناسبت آغاز فرآیند اجرایی سومین همایش ، معرفی مسئولین برگزاری ، فرم ثبت نام و فهرست حامیان از دیگر اطلاعاتی است که در این فراخوان درج شده است.

کتاب سال روابط عمومی منتشر شد

انجمن متخصصان روابط عمومی کتاب سال روابط عمومی مربوط به سال 1385 را چاپ و منتشر کرد . دکتر داوود زارعیان ، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ، در پیشگفتار کتاب آورده است : کتاب سال روابط عمومی ایران ، با نگاهی آسیب شناسانه به برخی از این مسایل تلاش می کند تا در حد وسع خویش مخاطب را با تصویر نسبتا" جامعی از رویدادهای یک سال گذشته این عرصه آشنا کند. این نگاه ( که کوشش زیادی برای منصفانه بودن آن انجام شده است ) می تواند راه را بر قضاوت بهتر پیرامون دستاوردهای فعالان و نگاه کلان به حوزه روابط عمومی در ایران هموار کند . اگر این کتاب توانسته باشد نگاه جامع تری را برای قضاوت دقیق تر مخاطب خویش فراهم نموده باشد ، به هدف غایی خویش دست یافته است .
کتاب سال روابط عمومی شامل شش گزارش با عناوین زیر است :

* نگاه دولت نهم به روابط عمومی ، نگاه دولتی است / دولت نهم ، دولت روابط عمومی
* نقد جشنواره ها و همایش ها ی تخصصی روابط عمومی / اینجا چراغی روشن است
* نوگرایی در روابط عمومی به شیوه سنتی پیش می رود / سنتی فکر کنید دیجیتال عمل کنید
* تحلیل محتوای نشریات تخصصی روابط عمومی / هیپنوتیزم کردن مخاطبانی که هیپنوتیزم می دانند
* نگاهی به وب سایت های سازمانی / وبلاگ های تخصصی نشانی هایی برای هیچ کس
* آموزش روابط عمومی در ایران / طفولیت در آستانه پنجاه سالگی

در این کتاب همچنین مقالاتی از اساتید و کارشناسان ارتباطات به شرح زیر چاپ شده است :

• روابط عمومی در فرایند جهانی شدن / دکتر علی محمدی
• روابط عمومی هزاره سوم / دکتر علی اکبر جلالی
• روابط عمومی دیجیتال چیست ؟ / دکتر یونس شکرخواه
• درک قدرت تجاری روابط عمومی در ایران / مهدی باقریان
• روابط عمومی و مدیریت رسانه ای بحران / سید شهاب سید محسنی
• دولت موبایل ، شرکت های موبایل و روابط عمومی موبایل / دکتر سعید رضا عاملی
• نقش روابط عمومی الکترونیک در توسعه دولت الکترونیک / دکتر داوود زارعیان

در کتاب سال روابط عمومی یاد و خاطره درگذشتگان حوزه روابط عمومی ، شادروانان سیروس پارسا ، مهندس مصطفی برزگر ، دکتر مجتبی جبل عاملی ، محمد رضا سلامی و شهدای هواپیمایی سی – 130 گرامی داشته شده است .

چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی انتشارات روابط عمومی‌ها برگزار می‌شود

انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در نظر دارد چهارمین دوره‌ی جشنواره انتشارات روابط عمومی‌ها را در روزهای 28-26 اردیبهشت‌ماه سال 1387، همزمان با «روز جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی» و «روز ملی ارتباطات روابط عمومی» برگزار کند. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جشنواره، علاوه بر بخش رقابتی مربوط به انتخاب نشریات داخلی برتر، انتشارات برتر روابط عمومی‌ها (کتاب، بروشور، کاتالوگ و پوستر)، روابط عمومی الکترونیک برتر (وب سایت، خبرنامه الکترونیکی ، اینترانت) نیز انتخاب و به برگزیدگان در دو گروه تهران و استان‌ها لوح افتخار و تندیس جشنواره اعطاء خواهد شد. بر اساس این گزارش در این جشنواره علاوه بر بخش رقابتی، کارگاه‌های آموزشی حرفه‌یی و سمینار تخصصی یک روزه جهت آگاهی فعالان عرصه‌ی روابط عمومی با دستاوردها و تکنیک‌های نوین این رشته، نمایشگاه ویژه‌ای نیز جهت آشنایی دست‌اندرکاران روابط عمومی‌ها با پیشرفت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر و بهره‌مندی از خدمات موسسات انتشاراتی و شرکت‌های تبلیغاتی، برگزار خواهد شد. سایت اینترنتی انجمن به نشانی www.prsa.ir جهت دریافت اطلاعات لازم در دسترس است.

برنامه ریزی در روابط عمومی الکترونیکی

اساس مدیریت بهینه در هر کاری بر پایه برنامه ریزی قرار دارد. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرنود حسنی در وبلاگ"مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات" به نشانی http://itmanagement.persianblog.ir/ نوشته است: روابط عمومی به عنوان متنوع ترین و منعطف ترین بخش سازمان از این قاعده مستثنی نیست و برای راهبری مناسب، عملکرد آن در سازمان باید حتماً برنامه ریزی را در راس کارهای خود قرار دهد. شیوه عمل ارایه شده در برنامه ریزی راهگشای بسیاری از سوال‌ها و بن بست‌ها در هنگام پیاده سازی و اجرای نقش های مختلف در روابط عمومی خواهد بود. با توجه به این موضوع، باید عنوان کرد روش برنامه ریزی در سیستم روابط عمومی الکترونیکی از نظر ساختاری تفاوتی با روش های معمول برنامه ریزی ندارد، ولی آنچه که باعث حساس تر شدن امر می شود تفاوت در تخصص های مورد نیاز و تکنیک های مورد استفاده در روابط عمومی الکترونیکی است و شامل مراحل زیر خواهد بود: شناسایی مخاطبان: یکی از محوری ترین وظایف روابط عمومی ها شناسایی مخاطبان سازمان است. در روابط عمومی الکترونیکی به دو روش می توان مخاطبان را تقسیم بندی و سپس شناسایی کرد، اول بر حسب محیط که بر این اساس دو گروه مخاطب خواهیم داشت: مخاطب در محیط فیزیکی و مخاطب در محیط مجازی. رویکردها و شیوه عمل در قبال هر یک از این دو گروه متفاوت خواهد بود. روش دیگر تقسیم بندی مخاطبان بر اساس ساختار سازمان است؛ در این روش مخاطبان به دو گروه زیر تقسیم خواهد شد: مخاطبان درون سازمان و مخاطبان برون سازمان. در هر دو روش تقسیم بندی، علاوه بر امکان هم پوشانی روش دیگر نیز وجود دارد. اما روابط عمومی با شناخت این روش ها می تواند در مراحل بعدی برنامه ریزی موفق تر عمل کند. هر سازمانی برای پیشبرد کارها و ارایه فعالیت های خود، نیازمند داشتن راهبردها و اهداف کلان است. این راهبردهای کلان در واحد ها و اداره های زیر مجموعه هر سازمانی حدود و تعاریف مشخصی پیدا می کنند و به عملکرد آن بخش از سازمان سر و شکل می دهند. روابط عمومی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید تابع راهبردهای کلان سازمان باشد و برنامه ها و اهداف خود را با این استراتژی ها هماهنگ سازد.

طرح ‪مایکروسافت برای خرید یاهو

مایکروسافت از طرحی 6/44‬ میلیارد دلاری برای خرید یاهو خبر داد تا با ادغام بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا با بازیگر مشهور اینترنتی جهان، از غول جست‌وجوگر اینترنت یعنی گوگل پیشی گیرد. >>>