پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

روابط عمومی به مثابه مدیریت استراتژیک

 در آیین‌نامه‌ی روابط عمومی‌ها مسوولان باید هدف را به‌گونه‌ای تعریف می‌کردند که جایگاه روابط عمومی‌ها از مدیریت اجرایی به سمت مدیریت استراتژیک تغییر کند در صورتی که در این آیین‌نامه به این موضوع چندان توجهی نشده است. حسین امامی - یک مدرس روابط عمومی -‌ ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به موضوع آیین‌نامه‌ی روابط عمومی‌ها اظهار کرد: اهمیت به‌کارگیری ابزارهای نوین فن‌آوری و حمایت از تجهیز سخت‌افزاری روابط عمومی‌ها از دیگر مواردی است که باید به آن توجه می‌شد. وی افزود: از اهم فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در این آیین‌نامه آن است که به بحث مدیریت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الکترونیک دستگاه اشاره شده اما مشخص نیست که مدیریت بحث محتوایی یا فنی وب سایت‌ها به عهده‌ی روابط عمومی ‌گذاشته شده است یا خیر. این مدرس روابط عمومی‌ ادامه داد: در این آیین نامه کمتر به جلب اعتماد مردم به روابط عمومی‌ها اشاره شده و از طرفی به بحث پاسخگو بودن روابط عمومی‌ها تاکید شده اما کلیات آیین‌نامه پاسخگویی را به قصد توجیه می‌داند تا روشنگری. امامی گفت: بحث اطلاع‌رسانی در این آیین نامه صرفا ارتباط یک سویه مطرح شده تا ارتباطی دو سویه با مردم و یا این که روابط عمومی‌ها باید دنبال این باشند که ببینند مردم چه می‌گویند و از آن‌ها چه می‌خواهند. او به نادیده گرفته شدن بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی در آیین نامه اشاره کرد که این امر به تقویت بخش خصوصی منجر خواهد شد. وی با اشاره به ماده هفت آیین‌نامه گفت: این ماده به بحث تعامل با رسانه‌ها اشاره دارد که در آن بین رسانه‌ها تمایز قائل شده و فقط نام چند رسانه آورده شده است. امامی ‌تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت جذب کارشناسان، متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته روابط عمومی ‌و رشته‌های مرتبط با آن و این که بحث مدیریت پایگاه‌های اطلاع رسانی الکترونیک به عهده‌ی روابط عمومی‌ها گذاشته شده است از موارد مثبت و مهمی است که در این آیین‌نامه به آن اشاره شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد