پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

نسخه دیجیتال کتاب تحلیل محتوای چهل سال متون آموزش روزنامه نگاری

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها کتاب چهل سال متون آموزش روزنامه نگاری ایران را در قالب دیجیتال منتشر کرد.روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها به نقل از فاطمه کیهان مدیر انتشارات اعلام کرد:کتاب حاضر سومین و آخرین بخش از نتیجه طرح تحقیقی «وضعیت نیروی متخصص مطبوعات و آموزش روزنامه‌نگاری در ایران » است که توسط دکتر محسنیان راد تألیف و برای اولین بار در سال 1373 منتشر شده است. [بخش اول را با عنوان: پیام‌آفرینان مطبوعات ایران . در این لینک و بخش دوم را با عنوان: روزنامه نگاران و آموزش روزنامه نگاری در این لینک بخوانید. ]وی افزود: در این طرح، تحلیل محتوای متون آموزشی روزنامه نگاری ایران از سال ۱۳۳۳ تا ۱۳۷۲ مبنای کار قرار گرفت. هدف از آن این بود که روشن شود در چهل سال گذشته متون آموزش روزنامه نگاری به چه موضوعاتی پرداخته اند و چه تصویری از روزنامه نگاری آرمانی ، روزنامه آرمانی، خبر آرمانی ، و ... ارائه داده اند. کیهان اضافه کرد: نتایج تحقیق یاد شده نشان می دهد که آموزش همواره یکی از مشکلات اساسی مطبوعات کشور بوده است و مطالعات هم به لحاظ نیروی انسانی مختلف و هم به لحاظ متون آموزشی فقیرند . از اینرو لازم است با سرمایه گذاری های لازم زمینه های رشد و ارتقای دانش روزنامه نگاری را فراهم ساخت.

29 برنامه کاربردی اصلی فیس بوک

کارگزار روابط عمومی- از زمانی که فیس بوک API خود را آغاز کرد، بیش از 4 هزار برنامه کاربردی برای کاربران آن ایجاد گردید. در نتیجه، سایت شبکه اجتماعی تلاش کرده است که یکی از پرترافیک ترین شبکه ها شود. مقاله هفتگی تجارت اخیرا  گزارشی از چگونگی به کاربردن علایق استخدام شدگان در تریبون های شبکه اجتماعی برای تقویت جوامع و شرکت های آنلاین ارایه داده است.  

اگر شما در روابط عمومی صاحب تخصص هستید، باید در فیس بوک صفحه ای داشته باشید، در غیر این صورت سعی کنید تا این پدیده را در یابید.  بسیاری از همکاران من از آن برای حفظ روابط تجاری و شخصی خود استفاده می کنند. ‌من با توجه به این موضوع یک لیست 29 موردی از برنامه های کاربردی اصلی فیس بوک برای متخصصین روابط عمومی تهیه کرده ام که بتوانند از آن برای به حداکثر رساندن ارزش و اعتبار این سایت شبکه اجتماعی بهره بگیرند. این ابزار به شما یاری می رسانند تا تبادل اطلاعات کنید و اطلاعات خود را در اختیار دیگران بگذارید. رویداد ها را عمومی کنید، تاثیرگذاری خود را بررسی نمایید و البته در شبکه خود چیزهای بیشتری در مورد مردم بیاموزید:

ادامه مطلب ...

وب‌سایتی برای اشتراک پژوهش‌ها در مورد آنفلوآنزا

کتابخانه عمومی علوم (PLoS)، وب‌سایتی را برای پژوهشگران بهداشتی طراحی کرده است تا به سرعت بتوانند در اکتشافات یا ایده‌های‌شان برای مقابله با آنفلوآنزا با یکدیگر سهیم شوند.

نسخه آزمایشی این وب‌سایت که با نام PLoS Currents: Influenza از روز پنج‌شنبه 20 آگوست (29 مرداد) با کمک شرکت گوگل به راه افتاده است.رئیس PLoS، هارولد وارموس در پیامی روی وب‌سایت گوگل هدف راه‌اندازی ین وب‌سایت را سرعت‌بخشیدن به اکتشافات علمی در مورد ویروس آنفلوآنزا آ ،‌ با ایجاد امکان برای پژوهشگران برای اشتراک فوری یافته‌ها و ایده‌های‌شان با سایر جوامع علمی و پزشکی در دنیا اعلام کرد.به گفته وارموس این وب‌سایت را "یک گروه کوچک از پژوهشگران" اداره می‌کنند که مشخصه تکنولوژی Knol شرکت گوگل است که در آن گروهی از گردانندگان معین اطلاعات را به اشتراک می‌‌‌گذارند.

مقالات نشست گفتمان سازی کتاب شد

مجموعه مقالات همایش "گفتمان سازی در رسانه‌های جهان" که آبان ماه 87 در سالن علامه‌ حلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود در یک کتاب از سوی همین دانشگاه منتشر شدبه گزارش همشهری‌آنلاین دبیری این نشست را دکتر محمد سلطانی‌فر بر عهده داشت و در آن برخی از چهره‌های شناخته شده علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری به ارائه مقاله و سخنرانی پرداختند. دبیر نشست در مقدمه‌ای به تشریح اهداف و محورهای همایش پرداخته ونوشته است که این همایش در هفت محور برگزار شده است.[گفتمان‌سازی‌‌ در رسانه‌های جهانی]در این کتاب مقالات و سخنرانی‌هایی از دکتر علی سمیعی (درآمدی بر تحلیل گفتمان انتقادی)، دکتر یونس شکرخواه (Exploring some aspects of  Media Discourse)، دکتر مهدی محسنیان راد (آسیب شناسی مخاطب پنداری برای رسانه‌ها و فن‌آوری نوین در کشورهای در حال توسعه، دکتر سعید رضا عاملی (رابطه بین نگاه وحشت و تصویر وحشت؛ بازنمایی ایران وحشت در گفتمان‌های رسانه‌ای غرب)، دکتر حسن بشیر و مرتضی جاسبی (تصویر سازی اسلام در گفتمان رسانه‌ای غرب مورد مطالعه کاریکاتور)، دکتر فریدون وردی‌نژاد (تاثیر قدرت بر گفتمان رسانه ای)، حمید ضیایی‌پرور (گفتمان سیاسی وبلاگ‌های فارسی).در کنار آن مقالاتی از نگین حسینی، داود نعمتی انارکی، مجید مجدنیا و ....نیز در این کتاب منتشر شده است.کتاب «گفتمان سازی در رسانه‌های جهان» در 364 صفحه در شمارگان 50 نسخه منتشر شده است.

16مهر؛ کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک

هشتمین کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک با هدف کارآمدی بیشتر روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.منوچهر بایرامی، رییس کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی‌الکترونیک، با اعلام این مطلب افزود: ارایه آموزش‌های لازم و ارتقای دانش مدیران و کارشناسان و علاقمندان روابط عمومی و همچنین تسریع در روند الکترونیکی کردن فعالیت‌های واحد های روابط عمومی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت دولتی و غیردولتی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه عملی است.وی با بیان این که تا کنون حدود 800 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی ، در این کارگاه ها شرکت کرده‌اند گفت: هشتمین کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک، دوره پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. بایرامی تأکید کرد: شرکت کنندگان پس از پایان کارگاه قادر به راه‌اندازی خبرنامه الکترونیک و سیتم نظرسنجی آنلاین، راه‌اندازی پادکست یا رادیو بلاگ اینترنتی، شناخت الزامات راه‌اندازی وب سایت و سیستم‌های مدیریت وب سایت، آشنایی با فناوری‌های وب 2 و شبکه‌های اجتماعی (ویکی‌ها، میکروبلاگ‌ها) و شناسایی نرم افزارهای کاربردی در روابط عمومی الکترونیک خواهند بود.رییس کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی‌الکترونیک با اعلام این که علاقمندان برای شرکت در این کارگاه عملی می‌توانند فرم ثبت نام را از طریق وب سایت www.eprcenter.ir دریافت کنند ادامه داد: هشتمین کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک روز پنحشنبه 16 مهرماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.گفتنی است دکتر حمید ضیایی‌پرور، مدرس دانشگاه و عضو کمیته علمی همایش روابط عمومی الکترونیک، تدریس این دوره را بر عهده خواهد داشت.