پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

جهان ژورنالیسم؛ از سازوکارهای مدیریت رسانه تا شیوه‌های ...

امروز در جهان، رسانه با هزار مساله مطرح است که به هزار دلیل در جامعه رسانه‌ای ما مطرح نیست. این مسائل نتیجه تحولات تکنولوژیک و هم نتیجه تحولات گفتمانی پس از فروپاشی شوروی و رشد دموکراسی‌های لیبرال و تغییر در سبک زندگی و... است.
نویسنده وبلاگ «رسانه نگاری و مدیریت رسانه» ادامه داده است: این‌ها فضای ژورنالیسم را متفاوت می‌کند و از این روست که هر سال شاهد کنفرانس‌های جهانی با عناوین جدید و نو هستیم. ژورنالیسم جهانی، خلاقانه، مشارکتی و … و دغدغه‌های اقتصاد موسسات رسانه‌ای در جهان مجازی و بازتعریف مفهوم «رسانه» و مناقشه‌هایی که در مورد تعاریف تازه از توزیع محتوا می‌شود، تحت عنوان موبایل ژورنالیسم و وبلاگ و…

الزام حرکت به سوی روابط‌‌عمومی الکترونیک

 باید پذیرفت که در شرایط کنونی جامعه توسعه روابط عمومی الکترونیک نه تنها یک ضرورت بلکه یک اجبارغیر قابل انکار است که خواسته یا ناخواسته باید به سوی آن برویم. روابط عمومی‌ها به دلایل مختلف باید گام به گام و در عین حال با سرعتی قابل قبول، روش‌های سنتی را کنار گذاشته و با استفاده از ابزار روابط عمومی الکترونیک وظایفشان را انجام دهند یا تلفیقی از روابط عمومی سنتی و الکترونیک را به کار بندند؛ چراکه مخاطب امروز با مخاطب دیروز متفاوت است. مخاطب امروزی خود، به دنبال اطلاعات رفته و منتظر دریافت اطلاعات از دیگران نیست. بنابراین روابط عمومی‌ها باید بتوانند با استفاده از شیوه‌های نوین، اطلاعات لازم مخاطب را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار وی قرار دهند.

مجموعه مقالات دومین کنفرانس مدیریت تکنولوژی

 

دومین کنفرانس مدیریت تکنولوژی

53 مقاله ارائه شده در دومین کنفرانس مدیریت تکنولوژی که 26 و 27 اردیبهشت 1384 توسط انجمن مدیریت تکنولوژی ایران در تهران برگزار شده است، به صورت کامل به بانک مقالات سیویلیکا افزوده شد. این مقالات در 456 صفحه ارائه شده اند.

 

همایش بین المللی یادگیری الکترونیکی

نخستین همایش بین المللی یادگیری الکترونیکهمایش بین المللی یادگیری الکترونیکی، سیزدهم آذرماه 1387 توسط سازمان مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات رایازیتون در تهران برگزار می شود.

 

از سالهای گذشته مقوله یادگیری الکترونیکی مورد نظر سیاستگزاران بخش فناوری اطلاعات کشور بوده است و نتایج آن نیز امروزه در قالب دانشگاه های مجازی متبلور گردیده است، از طرف دیگر سازمان های متعددی نیز به منظور افزایش کارایی و اثربخشی آموزش های خود از یادگیری الکترونیکی بهره برده اند؛ اما متاسفانه تا کنون کمتر فرصتی دست داده تا از یک طرف نتایج حاصل از این تجربیات به اشتراک گذاشته شده و از طرف دیگر رویکردها، شیوه ها و فناوریهای نوین یادگیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 

با توجه به اهمیت یادگیری الکترونیکی در توسعه میهن اسلامی و همچنین نقش پر رنگ آن برای سازمان ها در تحقق راهبردها، اهداف مورد نظر در برگزاری این همایش عبارتند از:

- به اشتراک گذاری تجارب کسب شده در دولت، دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی فعال در زمینه یادگیری الکترونیکی بین شرکت کنندگان
- معرفی دستاوردهای نوین در زمینه فناوری های مورد استفاده در یادگیری
- معرفی بهترین تجارب برای تولید محتوای الکترونیکی و مسائل مربوط به آن از قبیل مالکیت معنوی، طراحی آموزشی،…
- معرفی توامندیهای شرکت ها و سازمانهای داخلی
- فرهنگ سازی برای یادگیری الکترونیکی در سطوح مختلف اجتماع (دولت، سازمان ها، جامعه)

 

برای آشنایی بیشتر با همایش لطفا [خبرنامه همایش] را دریافت نمایید و یا به صفحه [اطلاعات کامل همایش] مراجعه نمایید.

یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد

 «کلمه‌ها موانعی هستند در راه ایجاد ارتباط»، «یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد»، «توضیح دادن درباره یک محصول هیچ گاه به اندازه نشان دادن آن موثر نیست»، «مخاطبان، متن‌های تبلیغاتی را نمی‌خوانند، بلکه فقط عنوان‌های تبلیغاتی را می‌خوانند» این‌ها برخی از اظهارنظرهای جالب صاحب نظران تبلیغات درباره متن‌های تبلیغاتی است. در وبلاگ «گروه سیگما» آمده است: حرف اول را در تبلیغات گرافیکی تصویر می‌زند. دقیقا برعکس اتفاقی که در کشور ما رخ می‌دهد. اما این اتفاق دلایل متعدد دارد که یکی از این موارد ذایقه مخاطب ایرانی است. به تعبیری مخاطب ایرانی علاقه دارد تا پیام برای او واضح گفته شود و کمترین تلاش فکری درباره استخراج پیام به خرج ندهد(این امر یکی از نشانه‌های جوان بودن تبلیغات درکشور ماست).