پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

«داشبورد گوگل» ابزار جدید نگه‌داری اطلاعات کاربران می‌شود

گوگل ابزاری را برای کاربرانش عرضه کرده که امکان می‌دهد مشاهده کنند این غول فن‌آوری چه اطلاعاتی از فعالیت‌های آن‌ها را در یوتیوب، جی‌میل، ریدر و اشتراک سرویسهای‌های دیگر نگه‌داری می‌کند.به گزارش ایسنا، این امکان که داشبورد نام دارد، دربرگیرنده اطلاعات مربوط به استفاده از 20 سرویس این شرکت است.بر اساس این گزارش، تنها اطلاعات به اشتراک گذاشته با گوگل در اشتراک‌های سرویس‌های این شرکت در پنجره داشبورد قرار می‌گیرد و اطلاعاتی که گوگل بدون شناسایی کاربر ذخیره کرده را شامل نمی‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه به google.com/dashboard تنظیمات را تغییر داده یا اطلاعات را پاک کنند؛ این اطلاعات از اطلاعات اشتراک‌ها که در کد کوچکی به نام کوکی ذخیره می‌شوند و داده‌های فعالیت جست‌وجو که برای تبلیغات هدفمند استفاده می‌شوند، جدا خواهند بود.

گروه مدافع حقوق مصرف کنندگان Consumer Watchdog که همواره منتقد میزان اطلاعات شخصی ذخیره شده توسط گوگل بوده است داشبورد را گام کوچکی در مسیر درست نامید.

نظرات 1 + ارسال نظر
تقی پور جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:25 ق.ظ http://epr86.blogfa.com

با سلام و احترام
انتصاب و انتخاب شایسته شما را تبریک می گویم . موفق باشید. تأخیر در ارسال تبریک به دلیل عدم آگاهی از موضوع به هنگام سفر اینجانب بود. به سرکار خانم همسر محترمه سلام برسانید.
تقی پور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد