پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

دانشجویان پزشکی محتواهای غیرحرفه‌ای را به روی اینترنت می‌فرستند

همشهری آنلاین - دکترهای آینده در آمریکا از فیس‌بوک و یوتیوب گرفته تا وبلاگ‌های شخصی؛ خطوط قرمز را زیر پا می‌گذارند.به گزارش آسوشیتدپرس یک بررسی جدید در این کشور نشان می‌دهد که اغلب مسئولان آموزشی دانشکده‌های پزشکی در این کشور در نظرخواهی اظهار کردند که آنها از این موضوع آگاه هستند که دانشجویان محتواهای غیرحرفه‌ای را به روی اینترنت می‌فرستد، از جمله عکس‌های لوازم دارویی و مطالبی که حریم شخصی بیمار را زیر پا می‌گذارد. برخی از دانشجویان که به علت این تخطی‌ها هشدار دریافت کرده بودند، و برخی دیگر از دانشکده اخراج شده بودند.این نظرخواهی چند نمونه از موارد را ذکر می‌کند. در یک مورد یک دانشجو جزئیات شناسایی‌کننده یک بیمار را روی فیس‌بوک ارسال کرده بود. یک دانشجوی دیگر بر روی این سایت تقاضای دوستی نامناسبی با یک بیمار کرده بود. به گفته این مسئولان در موارد دیگر آنها از الفاظ زشت روی اینترنت استفاده کرده بودند.

دکتر کاترین کرتین از مرکز پزشکی وی‌ای در واشنگتن دی‌سی و سرپرست این پژوهش گفت:‌ "شمار مواردی که ما یافتیم بیش از حد انتظار بود. و این تازه مواردی بوده که توجه مسئولان آموزشی دانشکده‌ها را جلب کرده است. این نوک کوه یخ است."

با این حال اغلب مسئولان آموزشی دانشکده‌های پزشکی هنوز خط مشی‌ معینی ندارند تا برای دانشجویان روشن کند که مجوز آنلاین کردن چه چیزهایی را دارند و آنلاین کردن کدام مطالب به اخراج از دانشکده پزشکی منجر خواهد شد.

این بررسی که در شماره چهارشنبه 23 سپتامبر جورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، نشان داد که از 78 مسئول آموزشی دانشکده پزشکی که به این نظرخواهی پاسخ داده بودند، 47 نفرشان از مواردی از رفتار غیرحرفه‌ای آنلاین اطلاع داشتند. اما تنها در 38 درصد موارد این مسئولان گزارش کردند که خط‌مشی‌های معین برای مقابله با این رفتارها دارند.

بیشترین این وقابع بوسیله دانشجویان یا دکترها در برنامه‌های دستیاری تخصصی گزارش شده بود،‌که نشان می‌دهد این دانشجویان مراقب یکدیگر هستند. اغلب افراد تخطی‌کننده توبیخ غیررسمی دریافت کرده بودند. مسئولان آموزشی سه مورد اخراج ار دانشکده را هم گزارش کردند.

آناستازیا گودستین، یک کارشناس بازاریابی مقیم سانفرانسیسکو که گرایش‌ها جوانان را در وب‌سایت‌ش با نام "وای پالس" دنبال می‌کند، می‌گوید: "دانشجویان پزشکی تفاوتی با جوانان دیگر ندارند. نسلی که در ابتدا از شبکه‌های اجتماعی استقبال کرد، هنوز فیس‌بوک را صرفا راهی برای ارتباط با دوستان می‌داند."

او می‌افزاید: "اما بعد آنها متوجه شدند که افراد مسن‌تر و افراد دارای اقتدار مانند مسئولان آموزشی هم صفحه‌های فیس‌بوک آنها را می‌بینند."

به گفته سوزان بارنز از آزمایشگاه محاسبه اجتماعی در انستیتو تکنولوژی روچستر در نیویورک بسیاری از دانشجویان پزشکی به این مسئله توجهی ندارند که یک شوخی اینترنتی ممکن است سال‌ها بعد باعث دردسر شود.

کرتین می‌گوید دانشکده‌های پزشکی باید مسئله حرفه‌ای‌گری آنلاین را در کلاس‌های‌شان مورد توجه قرار دهند و خط مشی‌هایی برای عصر دیجیتال تدوین کنند.

کریستن می‌پذیرد که رکیک‌گویی در میان دانشجویان پزشکی سابقه بسیار قدیمی دارد اما می‌گوید: "در گذشته این حرف‌ها را کسی روی اینترنت پخش نمی‌کرد. اکنون آنها مورد مصرف عمومی قرار می‌گیرند."

در این نظرخواهی که انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا انجام شد، پژوهشگران 130 دانشکده پزشکی را مورد پرسش قرار دادند که 78 مورد آن پاسخ دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد