پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

امیدواری به آینده در میان خبرنگاران اروپایی

با وجود تمامی تغییراتی که برروی صنعت خبر اثر گذاشته و مشکلات اخیری که گریبانگیر آن بوده است، خبرنگاران در اروپا همچنان خوشبین مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق نظرسجی «ژورنالیسم دیجیتال اروپایی»، بیش از 80 درصد از خبرنگاران اروپایی از شغل خود راضی هستند و تنها 32 درصد تصور می‌کنند روزنامه یا شبکه رادیویی یا تلویزیونی آن‌ها در خطر تعطیلی است.

با این حال خبرنگاران شرکت کننده از تمامی ملیت‌های اروپایی با این پرسش‌ها موافق نبودند. سه چهارم از خبرنگاران انگلیسی نگران آینده خروجی خبری خود هستند در حالی که دو سوم کاهش قابل توجه در شمار نشریات چاپی را پیش‌بینی می‌کنند.

هلند، اسپانیا، سوئد و انگلیس انجام گرفته و بر نحوه مطابقت خروجی‌های خبری با مساله محتوای آنلاین پرداخته است.

به عنوان مثال 43 درصد از پاسخ دهندگان اظهار کرده‌اند 60 درصد یا بیش‌تر کار آن‌ها به صورت انحصاری برای اینترنت انجام گرفته است.

از سوی دیگر بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، سازمان‌های خبری در تعلیم خبرنگاران برای مهارت‌های اینترنتی کند بوده‌اند. به طوری که دو سوم هیچ دستورالعمل رسمی درباره نحوه تولید محتوای آنلاین نگرفته‌اند و 47 درصد نیز مدعی‌اند در بخشی از شغل خود ویدیو می‌سازند در حالی که از هر 9 نفر تنها یک نفر برای اجرا با دوربین آموزش دیده‌اند.

حدود 46 درصد دیگر در بخشی از شغل خود وبلاگ می‌نویسند اما این گرایش دیجیتالی تنها در اداره باقی می‌ماند با این حال 13.5 درصد تنها یک وبلاگ شخصی نگهداری می‌کنند. شاید به دلیل اضطراب نسبت به رسانه‌های سنتی است که خبرنگاران در انگلیس سریع‌تر پلت‌فرمهای جدید را به کار گرفته‌اند.

اما در مقایسه با 40 درصد در هلند، 27 درصد در فرانسه و تنها 12 درصد در اسپانیا،70 درصد از نشریه‌های انگلیسی از سرویس میکرووبلاگ نویسی توییتر استفاده می‌کنند.

در مجموع خبرنگاران تاثیر اینترنت بر ژورنالیسم را خنثی یا مثبت دانستند. 40 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که کیفیت ژورنالیسم با ظهور اینترنت بهبود یافته است و در مقابل 20 درصد خلاف این عقیده را دارند. خبرنگاران در فرانسه و اسپانیا خوشبین‌تر بوده و 60 درصد عنوان کرده‌اند کیفیت ژورنالیسم بهتر شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد