پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

راه‌اندازی موتور جست‌وجوی حلال برای مسلمانان

موتور جست‌وجوی حلالی برای مسلمانان راه‌اندازی شده که می‌تواند اینترنت را بدون قرار دادن کاربران در معرض محتوایی که تحت قوانین اسلامی حرام دانسته می‌شود، مرور کند.به گزارش ایسنا، موتور جست‌وجوی ImHalal.com تنها نتایجی را عرضه می‌کند که به‌عنوان حلال و مطمئن برای کاربران مسلمان مشخص شده‌اند.به گفته بنیانگذار ImHalal.com، ایده این موتور جست‌وجو پس از ابراز نارضایتی دوستانش از نمایش محتوای غیراخلاقی توسط موتورهای جست‌وجوی معروفی مانند یاهو و گوگل به ذهنش خطور کرده است.

بر اساس این گزارش رضا سرده‌ها در ادامه افزوده است: Imhalal یک سایت سانسوری نیست و ما می‌خواهیم مردم بتوانند جست‌وجوی آنلاینشان را ادامه دهند.

برای این سایت از سیستم دو لایه‌ای استفاده می‌شود. ابتدا این موتور جست‌وجو تمامی محتوا را بررسی می‌کنند و وب سایت‌های حاوی مطالب غیراخلاقی فیلتر می‌شوند اما برخی از سایت‌های حاوی محتوای نامناسب با شوونات اسلامی همچنان ممکن است نمایش داده شوند که در لایه دوم حذف خواهند شد.

سرده‌ها امیدوار است وب‌سایتش به صفحه خانگی تمامی خانواده‌های مسلمان تبدیل شود و با این که این سایت از اول ماه سپتامیر شروع به فعالیت می‌کند وی از هم‌اکنون به‌دنبال توسعه آن و افزودن ویجت‌هایی مانند زمان نماز و مشاهده آیاتی از قرآن است.

بر اساس گزارش تلگراف، در حالی که اینترنت از نظر محبوبیت در جهان اسلام رشد کرده بسیاری از مسلمانان به دلیل نگرانی‌های مذهبی از موتورهای جست‌وجو استفاده نمی‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد